Tämä on Yrityksen henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 25.1.2025. Viimeisin muutos 25.1.2025.

1. Rekisterinpitäjä

Rosbacka Oy

2875348-5

Kalmarinmäentie 17, 01760 Vantaa

2. Rekisteristä vastaa

Rosbacka Oy

2875348-5

Kalmarinmäentie 17, 01760 Vantaa

posti @ rosbacka.fi

Yhteyshenkilö Heidi Virta, p. 040 751 8177

3. Rekisterin nimi

Rosbacka Oy:n asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus)

EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on henkilön suostumus. Rosbacka Oy:n asiakasrekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään asiakassuhteiden hoitamiseen, yhteydenottojen vastaamiseen, markkinointitarkoituksiin sekä muihin verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin. Käyttäjä syöttää henkilötietojaan ja antaa suostumuksensa niiden käsittelyyn täyttämällä sivuston yhteydenottolomakkeen, tilaamalla uutiskirjeen tai tekemällä ostoksia verkkokaupassa.

5. Rekisterin tietosisältö

Rekisteriin kerätään käyttäjän perustietoja, kuten:
– etu- ja sukunimi
– osoite
– puhelin
– sähköposti

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisterinpitäjä rekisteröi Rosbacka.fi:n verkkosivun käyttäjästä ne tiedot, jotka käyttäjä itse ilmoittaa verkkosivustoa käyttäessään.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Ei säännönmukaisia tietojen luovutuksia kolmansille osapuolille. Ei tietojen luovutuksia EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisteriä ei säilytetä paperitulosteena.

Rosbacka Oy:n asiakasrekisterin tiedot on tallennettu rekisterinpitäjän järjestelmään, joka on suojattu käyttöjärjestelmän suojausohjelmiston avulla. Järjestelmään sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmä on myös suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain tietyt, ennalta määritellyt rekisterinpitäjän työntekijät. Rekisterin sisältämät tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa.

Mailchimp uutiskirjepalvelu
Uutiskirjepalvelu on hankittu palveluna Mailchimp-yhtiöltä, ja siihen sovelletaan Mailchimpin käyttö- ja muita ehtoja. Sivustolla on uutiskirjeen tilauslomake, joka latautuu Mailchimpin palvelusta. Lomakkeella kerätään uutiskirjeen tilaajan nimi ja sähköpostiosoite ja sitä käytetään uutiskirjeen toimittamiseen tilaajalle. Kerättyä tietoa käsitellään ainoastaan Mailchimpin palvelussa, eikä tietoa tallenneta yrityksen palveluun. Uutiskirjeen tilausten tietoja pääsevät käsittelemään yrityksen valtuutetut työntekijät, joilla on uutiskirjeisiin liittyviä tehtäviä.
 
Mailchimp toimii Yhdysvalloissa, jossa sijaitsevilla palvelimilla tietoa säilytetään. Mailchimp saattaa jakaa tietoja kolmansille osapuolille. Mailchimp osallistuu EU:n ja Yhdysvaltojen Privacy Shield -järjestelyyn, joka määrittelee yhdysvaltalaisten yritysten henkilötietojen keräämistä, käyttöä ja säilyttämistä Euroopan unionin jäsenmaissa, ja jonka tarkoitus on taata korkeatasoinen suoja henkilötietojen siirtämiseen.
 
Mailchimp kuuluu Intuit-teknologiakonserniin. Lue lisää Privacy Shield -järjestelystä, Intuit yhtiön tietosuojalausunnosta ja Mailchimp tietoturvasta ja -suojasta (englanninkieliset sivustot):
 
 

9. Rekisteröidyn kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille.

10. Rekisteröidyn tarkastus-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

11. Tiedon korjaaminen ja poistaminen

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjän rekisteriasioista vastaavaan henkilöön tiedon korjaamiseksi.

12. Henkilötietojen säilyttäminen

Henkilötietoja säilytetään viisi vuotta asiakassuhteen päättymisen jälkeen.